maandag 10 augustus 2015

grazige weiden

grazige weiden
diep gebogen
paardenhoofden

3 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Bijzonder: grazige weiden. In eerste instantie viel het me haast niet op dat grazige een woord is dat volgens mij niet eens bestaat. Mooi verwoord. Het roept ook iets op van een warme dag, waarom weet ik niet. Misschien omdat ik zojuist de haiku over hitte gelezen heb, maar misschien ook wel door de woordkeus... grazig, diep gebogen... het voelt een beetje als een lome sfeer. Mooie haiku.

Ria zei

Bijzondere reactie! Grazige weiden is de titel van een prachtige, religieuze film. Zo mooi, paarden in de wei! Ik ben niet gelovig, maar de natuur wekt dikwijls religieuze gevoelens op!

David van den Berg zei

Mooie haiku, net wat Arnold al schrijft brengt het direct de associatie met zich mee van een ontspannende tocht lang weidevelden. Het is zo rustig dat zelfs de paarden hun waakzaamheid een beetje laten verslappen en allemaal, af en toe de oren draaiend naar een voorbijganger, zich tegoed doen aan het verse gras.