dinsdag 15 februari 2011

lentezon

lentezon
je ogen zijn blauwer
dan anders

7 opmerkingen:

Arnold Vermeeren zei

Mooi, romantisch... Ik had de neiging om de laatste regel weg te laten.

lentezon
jouw ogen zijn
blauwer

Maar misschien wordt dat toch te minimalistisch...
Groetjes,
Arnold

Ria zei

Hoi Arnold,
in jouw versie zou je kunnen lezen:'blauwer dan de ogen van anderen' en dat bedoelde ik niet!
groetjes, Ria

Arnold Vermeeren zei

Hmm... Heb je wel gelijk in ja. Dus dat 'dan anders' is toch nodig inderdaad.
Gr. Arnold

Ria zei

Hoi Arnold, ik bedoel gewoon de weerspiegeling van een lenteblauwe lucht (in ogen dus). Ik had ook 'lentelucht' kunnen schrijven, maar 'lentezon' in combinatie met blauw roept die lucht hopelijk op. Maar soms denk ik te ingewikkeld hoor en dan worden mijn haiku's nodeloos cryptisch...
groetjes, Ria

Stone zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ad Beenackers zei

Als ik zo'n haiku lees, ben ik blij dat ik ook blauwe ogen heb!

Groet, Ad Beenackers

Ria zei

Wat leuk, een nieuwe bezoeker van mijn blog! Bedankt voor je reactie Ad.
Groetjes, Ria