donderdag 28 mei 2009

vroeger

de laantjes
waar wij vroeger speelden -
afgesloten

8 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi Ria

probeer mij eens uit te leggen? Welke 'laantjes'?

groetjes, Marleen

Ria zei

hoi Marleen,
Bedankt voor je reactie!
Voor mij duidelijk de laantjes uit het oude wijk, waar ik opgroeide, maar inderdaad voor anderen een raadsel, denk ik nu. Zou dus kunnen worden: de laantjes uit mijn (of ons) oude buurtje, of zoiets.
groetjes, Ria

Anoniem zei

of iets als:

de laantjes
waar wij vroeger speelden -
auto's razen langs

is zomaar een idee hoor, maar misschien geeft het meer een beeld wat je (volgens mij) wilt aantonen.

groetjes, Marleen

Ria zei

Marleen, al die laantjes zijn nu letterlijk (dus niet alleen symbolisch!) afgesloten met hoge traliehekken, sommige met punten, of met houten schuttingen (met slot!) en ik wilde juist zo graag weer eens door die smalle laantjes (tussen achtertuinen),waar we lang geleden verstoppertje enz. speelden, lopen.
Weinig verkeer in de tamelijk verpauperde straten er omheen, dus het beeld van auto's zegt me niet veel. Maar zoals gezegd zal ik proberen duidelijker over te brengen wat ik bedoelde!
groetjes, Ria

Anoniem zei

hoi Ria

eerlijk gezegd wordt het nu nog raadselachtiger voor mij, maar ik zag het dan ook te letterlijk denk ik.

groetjes, Marleen

Ria zei

Hoi Marleen,
Een leuke discussie! Vroeger werden zulke discussies veel bij Haikuvrienden gevoerd, nu helaas nog maar zelden.
En ik dacht nog wel, dat deze haiku heel herkenbaar zou zijn... Misschien bevinden zulke laantjes, of eigenlijk paadjes, zich alleen in oude stadswijken?
groetjes, Ria

Anoniem zei

Hoi Ria,

Volgens mij zijn laantjes meer een oud woord wat eigenlijk alleen maar gebruikt wordt in de buurt waar jij geboren bent. Voor mij heel herkenbaar, maar misschien voor andere niet.

liefs Birgitte

Ria zei

Hoi Birgitte,
bedankt voor je reactie! Jij hebt die afgesloten laantjes natuurlijk ook gezien; geen leuke kinderbuurt meer.
liefs, Ria